Social Icons

Sunday, April 18, 2010

KURSUS PENGURUSAN ISO

Sekali lagi, PERMAJ telah diberi kepercayaan oleh Pihak Pusat Pembangunan Akademik untuk menganjurkan Kursus Pengurusan ISO untuk tahun 2010. Kursus ini telah diadakan pada 27 Mac 2010 bertempat di Bilik Senat, Canselori. Ceramah telah disampaikan oleh Tuan Haji Hanafiah Bin Omar, Ketua Penolong Pendaftar Pusat Pembangunan Akademik Universiti Kebangsaan Malaysia yang juga merupakan Penasihat PERMAJ UKM.

Kursus selama setengah hari ini bermula pada jam 8.30 pagi dan berakhir pada jam 12.30 tengah hari telah disertai oleh 44 orang peserta yang rata-rata terdiri daripada exco-exco PERMAJ UKM dan pelajar-pelajar UKM yang mahukan pengalaman dan pengetahuan tentang ISO, sesuatu yang hanya diperolehi setelah masuk ke alam pekerjaan.

Dalam pada itu, penceramah mengingatkan kepada mahasiswa bahawa kesempatan yang ada di universiti mestilah digunakan dengan sebaik mungkin supaya nilai tambah dapat diperoleh oleh mahasiswa agar dapat bersaing dalam pasaran pekerjaan yang sangat mencabar sejak kebelakangan ini. Beliau juga mengaitkan dengan kegagalan mahasiswa untuk mendapatkan pekerjaan adalah berpunca dari kurangnya nilai "soft-skill" dan stail komunikasi yang baik dalam diri mahasiswa itu sendiri.

Akhir kalam, sekalung tahniah diucapkan kepada peserta dan terima kasih kepada Tuan Haji Hanafiah bin Omar atas ilmu dan nasihat yang diberi dalam kursus ini. Diharap kursus sebegini dapat diteruskan pada masa-masa akan datang. Berjumpa lagi pada kursus ini pada masa akan datang.

~CEMERLANG BERSAMA JOHOR~

Gambar akan dimasukkan kemudian...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...