Social Icons

Wednesday, October 28, 2009

Review Of The Month : REXTREME'09





Salam PERMAJ, Alhamdullilah pada 16 hingga 18 Oktober 2009 yang lalu PERMAJ telah berjaya menjalankan satu lagi program iaitu Program Rekreasi Ekstrem (Rextreme) yang dijalankan di Mutiara Motors Resort di Tanjung Sedili, Kota Tinggi, Johor. Program yang bercorak santai ini telah disertai oleh 55 orang peserta dan dijalankan seperti Family Day PERMAJ. Kami semua bertolak dari UKM pada jam 6.00 petang dan tiba di Tanjung Sedili pada jam 12.00 Tengah Malam. Apabila sampai disana semua peserta bersama-sama mendirikan khemah dan seterusnya mendengar taklimat daripada penyelaras. Aktiviti pada malam itu diakhiri dengan minum malam.

Pada keesokkan harinya, semua peserta telah bangun seawal jam 6.00 pagi untuk solat Subuh berjemaah. Pada jam 8.00 pagi semua peserta berkumpul untuk menjalankan aktiviti senaman pagi dan poco-poco yang merupakan aktiviti wajib PERMAJ disetiap program. Seterusnya pertandingan Bola Sepak Pantai dan Bola Tampar Pantai mengambil tempat pada jam 9.00 hingga 10.30 pagi. Seterusnya aktiviti Kayak pula dijalankan dimana kebanyakkan peserta mengambil peluang berkayak yang merupakan aktiviti yang jarang sekali mereka rasai. Pada petang hari program adalah berbentuk santai dimana peserta-peserta diminta untuk membina Istana Pasir berdasarkan kreativiti masing-masing. Selepas itu aktiviti tanam bumi dijalankan bagi dimana kumpulan yang paling ramai ahlinya ditanam diisytihar pemenang.

Pada petang itu juga semua peserta bersama-sama membakar ayam bagi Majlis BBQ pada malam itu. Ada juga peserta yang mengambil peluang untuk bermain kayak dan mandi manda.
Majlis BBQ bermula pada jam 8.30 malam dan disambung terus dengan persembahan daripada setiap kumpulan. Rata-rata kumpulan memberikan persembahan yang memukau hingga membuatkan semua penonton ketawa pecah perut melihat gelagat persembahan daripada semua kumpulan.

Kessokkan harinya semua peserta bangun untuk solat Subuh berjemaah pada jam 6.00 pagi. Pada jam 8.00 pagi diadakan senaman pagi dan aktiviti larian pantai. Seterusnya pada jam 9.00 pagi aktiviti sukaneka dan tarik tali mengambil tempat dan merupakan aktiviti terakhir untuk program ini. Terpancar wajah ceria dan kepuasan di wajah setiap peserta apabila menyertai program ini. Kami semua bertolak pulang ke UKM pada jam 2.30 petang. Secara keseruluhannya program berjalan dengan lancar dan berjaya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...