Social Icons

Monday, July 27, 2009

Program Kembara Ilmu 2009 (PKI)





Salam PERMAJ. Pada 17 hingga 19 Julai 2009, PERMAJ telah menjalankan Program Kembara Ilmu yang diadakan di SMK Dato' Mohd Yunos Sulaiman, Pekan Nenas Pontian. Program ini bertujuan untuk memberi motivasi dan menaikkan semangat kepada pelajar-pelajar tingkatan 6 untuk terus menyambung pelajaran di alam universiti. Urusetia PERMAJ yang terdiri daripada 26 urusetia dan 20 orang fasilitator telah berganding bahu bagi memastikan matlamat program terlaksana. Pelajar-pelajar tingkatan 6 seramai 100 orang telah mendapat pelbagai input daripada program ini.

Pelbagai modul LDK telah dijalankan bertujuan untuk menaikkan semangat para pelajar ini untuk terus belajar hingga ke peringkat yang lebih tinggi. Selain itu ceramah peluang-peluang selepas STPM yang disampaikan oleh Tuan Haji Mohd Hanafiah Omar telah berjaya membuka mata para pelajar ini tentang terdapat pelbagai saluran yang ada dalam melanjutkan pelajaran. Ceramah kepimpinan yang disampaikan oleh Tuan Haji Jamal pula telah berjaya menaikkan semangat para pelajar ini untuk belajar menjadi seorang pemimpin yang berjaya.

Program ini dirasmikan oleh wakil Timbalan Menteri Belia & Sukan Y.B Tuan Wee Jeck Seng. Puan Pengetua juga turut hadir memeriahkan majlis perasmian penutupan program. Secara keseruluhannya program ini berjalan dengan lancarnya dan mencapai matlamat seperti yang diinginkan oleh semua pihak. Semoga pelajar-pelajar ini berjaya dalam STPM dan berjaya melangkah masuk ke alam universiti.

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...