Social Icons

Wednesday, May 27, 2009

LASBELA 1st Edition : Sekolah Sultan Abdul Jalil (SSAJ)




Salam PERMAJ, Pertama kami ingin memohon maaf atas kelewatan entri untuk program pertama PERMAJ ini atas masalah teknikal yang tidak dapat dielakkan. Pada 8 April 2009 telah diadakan program pertama PERMAJ sesi ini iaitu LASBELA Sekolah Sultan Abdul Jalil, Kluang Johor. Program 2 hari ini berbentuk motivasi dan bertujuan menaikkan semangat para pelajar menjelang peperiksaan STPM. Program ini disertai oleh 40 orang pelajar tingkatan 6 SSAJ dan 5 orang guru pengiring SSAJ.

Aktiviti pertama yang diadakan ialah lawatan di sekitar UKM. Para pelajar ini telah dibawa melawat Perpustakaan Tun Sri Lanang, Muzium Warisan UKM serta fakulti-fakulti sekitar UKM. Aktiviti diteruskan dengan latihan dalam kumpulan (LDK) yang diuruskan oleh para fasilitator PERMAJ yang diketuai oleh saudara Hafiz. Pada sebelah malamnya diadakan ceramah akademik yang disampaikan oleh Tuan Haji Hanafiah Omar yang merupakan Ketua Penolong Pendaftar Pusat Komunikasi & Perancangan Korporat UKM merangkap Penasihat PERMAJ. Ceramah ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada para pelajar tentang kursus-kursus yang ditawarkan di universiti-universiti.

Selepas tamat ceramah, para pelajar tersebut meneruskan program mereka dengan aktiviti LDK yang diuruskan oleh para fasilitator. Pada tengah malamnya telah diadakan aktiviti burung hantu di kawasan sekitar Kolej Za'ba. Aktiviti ini bertujuan untuk menguji keberanian para pelajar disamping menaikkan semangat mereka dalam menghadapi halangan mendatang. Aktiviti ini berakhir dengan sambutan hari lahir salah seorang peserta dan seorang urusetia PERMAJ. Pada keesokkan harinya diadakan pula Majlis Perasmian Penutupan Program Lasbela yang dirasmikan oleh Tuan Haji Hanafiah Omar yang merupakan Penasihat PERMAJ.

Secara keseruluhan program ini berjalan dengan lancarnya dan berjaya dalam menyampaikan mesej kepada para pelajar SSAJ tentang kehidupan di alam universiti. Di samping itu kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada para senior yang masih sudi datang ke bilik PERMAJ dan membantu program pertama kami ini. terima kasih diucapkan buat kak. lili, azmie, zulhilmi, fahemi, elyza, nisa, ayue dan semua urusetia program yang terdiri daripada exco-exco dan ahli-ahli PERMAJ serta sesiapa sahaja yang membantu program ini secara langsung atau tidak langsung. Jasa kalian dikenang selamanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...